TASCA 1: DILEMA ENTRE TRADICIÓ VS MODERNITAT?












La societat s’ha modernitzat i això ha comportat la pèrdua d’influència i de l’espai físic i social dels jocs populars i tradicionals. Què ha passat? Doncs, en la meua opinió, aquests jocs s’han perdut pel camí per diferents causes:

Per l’enrenou de la vida urbana i la inseguretat. Molts dels jocs populars i tradicionals es feien al carrer. Hui en dia, el carrer està col·lapsat de cotxes, gent, restauració... Es difícil trobar espais on poder jugar a aquests tipus de jocs.

Per l’aparició de la televisió i pel boom digital. La societat ha passat de ser aficionada al carrer a veure’l a casa. A més a més, els canals informatius i esportius donen més èmfasi a esports com el futbol, bàsquet, tenis que als jocs tradicionals. Fins i tot, amb aquesta nova era tecnològica apareixen més els videojocs que els tradicionals i populars.

Pels diners. Actualment amb els jocs tradicionals no es guanya quasi diners. Els esports i jocs actuals mouen molts diners i és un factor més que fa que siguen més importants i hagen més aficionats i aficionades.

Per l’espectacle i show. Pareix que els esports moderns i digitals són més entretinguts, divertits i cridaners de jugar i de veure que els tradicionals i populars. A més a més, hi ha més ídols de masses.

Aparició dels jocs tecnològics. Actualment la indústria dels videojocs està guanyant rellevància. A diferència de com jugaven abans, molts xiquets/es i joves prefereixen jugar a la Play, a l’ordinador, etc. És a dir, es passen hores davant una pantalla i no jugant al carrer, al camp de joc...

Per tant, crec que és inevitable assimilar que els jocs tecnològics existeixen i han vingut per a quedar-se. S’hauria d’equilibrar tot tipus de jocs i esports perquè a mesura que la societat avança els jocs populars i tradicionals perden importància i rellevància a les nostres vides fins arribar a un punt on possiblement desapareguen. El treball de la família i l’escola alhora de potenciar aquests jocs i impedir la desaparició dels mateixos és crucial. Els dos agents educatius també haurien de controlar el temps que es dóna als jocs tecnològics així com educar als xiquets i xiquetes en els beneficis i prejudicis de tot tipus de joc i esport. Podem afirmar que amb el naixement d’Internet i la incorporació dels videojocs molts xiquets/es prefereixen quedar-se a casa que jugar al carrer amb les seues amistats. A tot això, es suma la inseguretat al carrer pel trànsit, l’augment de la població... 


Campeonat Mundial de League of Legends en Madrid


Quan siga mestre d’educació primària i secundària tractaré aquest tema partint de l’evolució dels jocs i esports. En primer lloc, començaré explicant els populars i tradicionals de la meua terra principalment (i si puc, d’altres llocs també) i després aniré incorporant els moderns i per últim els tecnològics. D’aquesta manera podré abordar tot tipus de jocs i esports a les meues classes amb l’objectiu que els meus alumnes conèixen i experimenten cada joc i esport que practiquem a classe. A més a més, des de la meua perspectiva personal, donaré més èmfasi als jocs/esports on els meus alumnes potencien les experiències reals, l’activitat física i la socialització. 


 

Comentarios

  1. LUIS SÁNCHEZ MORÁN EVALÚA:
    Me ha parecido una muy buena propuesta la realizada en el anterior párrafo ya que no solo se intenta potenciar los juegos tradicionales si no que se intenta beneficiar de las nuevas tecnologías para igualar la importancia de estos en la sociedad. También destacaría que se justifica de una forma evidente el porqué de la disminución de los juegos tradicionales. Mi nota es un 10.

    ResponderEliminar
  2. JESÚS PÉREZ VIOLERO EVALÚA:

    En esta entrada Daniel nos explica con diversas razones como ha sido prácticamente la vida del juego y como han ido cambiando con el paso del tiempo. Como bien indica Daniel, anteriormente se jugaba mucho en la calle. Pero, ahora se juego mucho menos porque las nuevas tecnologías han ido evolucionando.
    Respecto a su futuro como docente, me parece una buena idea comenzar con los juegos populares que se jugaban antes y acabar con juegos actuales, utilizando así la tecnología.
    Por su calidad de expresión y el uso de recursos como la imagen, mi calificación es un 9'5.

    ResponderEliminar
  3. En la primera entrada, nuestro compañero Dani ha sabido explicar de una forma muy visual las diferencias que existen entre el ayer y el hoy respecto a la sociedad. Me parece muy interesante este tema y podriamos llevarlo a la practica con nuestros futuros alumnos. ¡Un formato diferente! Mi calificación es de un 9

    ResponderEliminar
  4. En la presente entrada, el compañero Daniel nos presenta como aquello tradicional y aquello actual tienen sus diferencias plenamente marcadas. Además de su idea de coger aquello obsoleto y "modernizarlo" con técnicas actuales. Muy bien redactado e interesante. Mi calificación es de 9'5.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario