TASCA 3: EXPERIÈNCIA PRÀCTICA "EL GENOVÉS"

 












Mai havia visitat el Trinquet “El Genovés” de la UPV i m’ha agradat vore’l perquè m’ha recordat quan jugava de xicotet en el Trinquet Municipal de L’Eliana. Es veritat que “El Genovés” és més gran i la instal·lació està millor construïda i més neta, a més a més, m’ha cridat l’atenció la incorporació moderna de la galeria amb la paret de cristall.

M’ha paregut estrany que existixquen trinquets així a València ciutat i sobretot, dins d’una universitat (UPV). Sé que existeixen trinquets als pobles, com és el meu cas, però mai havia vist un a la ciutat de València.




En la meua opinió, la sessió al trinquet estava ben organitzada perquè ens vam separar en grups de 4 i cada grup feia un joc diferent explicat en fulles amb els objectius, les possibles variants... Cada x temps els grups canviàvem i jugàvem a altre joc, d’aquesta manera tots els grups passàvem per tots els jocs explicats a l’aula.

Aquesta experiència juntament amb les pràctiques de raspall al gimnàs de la facultat vaig poder aplicar la teoria a la pràctica però quan millor vaig aplicar-la fou al trinquet ja que vaig poder practicar diferents jocs de pilota que ja havíem estudiat. 

Des del meu punt de vista, hi ha 3 aspectes a millorar. El primer, solament hi havia temps per fer cada activitat sense incorporar les variants, si a la sessió haguérem tingut més temps podríem haver jugat a les mateixes activitats amb variants o fins i tot, haver realitzat més jocs diferents. El segon, si haguérem sigut menys persones introduiria una partida de raspall o d’escala i corda, per exemple, amb les regles oficials aprofitant la immensa instal·lació del trinquet. Per últim, haguera sigut un plaer que el propi professor jugara amb nosaltres.

Per acabar, durant el curs 2019 - 2020 s’ha viscut una situació absolutament extraordinària derivada de la pandèmia per la Covid-19. A conseqüència de les directrius d’actuació per a l’inici del curs hem viscut limitacions durant aquests mesos a la universitat així com a la sessió del trinquet.

A les aules ens han dividit en dos torns a totes les classes (dividits en blaus i blancs) amb una separació d’1’5 m amb altres persones. Com a conseqüència d’aquestes normes s’han reduït les interaccions socials amb els companys i companyes de classe. També les mesures de seguretat i prevenció han ocasionat la supressió de moltes classes pràctiques i han augmentat les classes teòriques per la qual cosa ha afectat molt a una menció tan pràctica com l’educació física.



En la sessió al trinquet crec que no s’han viscut moltes limitacions a l’hora de fer les diferents activitats perquè en aquest joc no existeix quasi res de contacte. No obstant això, l’únic inconvenient que puc aportar va ser l’ús de mascareta mentre jugàvem ja que m’ofegava i em costava respirar. Supose que la resta de la classe pensaran el mateix.

Així i tot, cal adaptar-se a aquesta situació i tindre eines i recursos per enfocar les classes d’una altra manera respectant les mesures de la COVID19. Daniel Martos, el nostre professor d’aquesta assignatura, ha respectat en tot moment les mesures i ha impartit les seues classes de tal forma que foren productives i competents. Des del meu punt de vista, haguera incorporat més classes pràctiques sobre pilota valenciana però entenc que s’han presentat dificultats per la problemàtica actual. 


Comentarios

  1. LUIS SÁNCHEZ MORÁN EVALÚA:
    En primer lugar destacaría que es de los pocos blogs en los que he encontrado el nombre de trinquet de la UPV: Genovés. En segundo lugar me ha parecido interesante leer las propuestas a mejorar y las actividades que se realizaron ya que no pude asistir. Para finalizar destacaría que se ha hecho referencia a las medidas causadas por el coronavirus ya que es importante la actualidad adaptar las actividades a las medida sanitarias. Por esta razón mi nota es un 10.

    ResponderEliminar
  2. MARÍA ÚBEDA CATALÁ EVALUA: La tercera entrada de tu blog relacionada con la visita al trinquet resulta muy completa gracias no solo a la descripción del lugar y la sesión sino también por como relacionas los conceptos y haces una reflexión de los mismos. ¡Continua así! En esta entrada te pongo un 9,5.

    ResponderEliminar
  3. JESÚS PÉREZ VIOLERO EVALÚA:

    En primer lugar, muchas gracias por compartir tu experiencia en el trinquet de la UPV. La descripción del lugar y las sesiones están muy bien desarrolladas, me ha gustado mucho.
    En segundo lugar, una pena que no hayas podido disfrutar más de la pilota valenciana. Ojalá y hubieras podido jugar un partido de verdad y vivenciarlo como tal.
    Por último, entiendo que con el uso de la mascarilla tenías dificultad para respirar. Pero, es un recurso que a día de hoy tenemos tenemos que llevar por culpa del Covid19. Espero que dentro de nada se vaya este virus y podamos disfrutar como antes.
    Por tu expresión, como lo has estructurado y la calidad de recursos como las imágenes, mi calificación es un 9'5.
    Un saludo!

    ResponderEliminar
  4. JOAN ESTELA I MARTÍN EVALÚA:

    Daniel, muy interesante tu experiencia en el trinquet de la UPV. Comparto contigo que la experiencia de la pilota haya sido tan corta, pues yo de pequeño también la practicaba, en particular el raspall. Esperemos poder aplicarla en las aulas y seguir activos en un deporte tan bonito y especial. Un 10 de calificación sin lugar a dudas !

    ResponderEliminar

Publicar un comentario