Ir al contenido principal
TASCA 7: CALIFICACIÓ VS AVALUACIÓ
Últim esforç! És el moment de reflexionar sobre tot el que envolta a l’assignatura...
La COVID19 enguany ha estat la pedra que et trobes al llarg del camí. Ha aconseguit que em sentira impotent en moltes ocasions per haver de cursar la menció d’educació física tan teòricament. Pense que haguera aprofitat i aprengut molt més si no haguérem experimentat aquesta situació. Per tant, el que he trobat a faltar són més classes pràctiques i que aquestes classes siguen més pràctiques, sense limitacions a l’hora de desenvolupar-les, és a dir, “aprenent fent”. Malgrat tot, aquestes circumstàncies tan dolentes els docents de la menció s’han esforçat a oferir-nos nombrosos recursos relacionats amb la didàctica de l’educació física, els jocs i les activitats esportives. Haguera estat bé tindre l’oportunitat d’escoltar a un/a mestre/a en xarrades programades per tal de compartir els seus coneixements i experiències.
Aquesta assignatura és la que a priori més m’agradava i no m'ha decebut. He assistit en molt de gust a les classes i he aprofitat el temps aprenent sobre els jocs i les activitats esportives. Els continguts m’han paregut adequats i he aprés molt d'aquests. Segurament sense la presència de la COVID19 haguérem aprofundit més en tots ells. El tracte per part del professorat ha sigut molt bo. Ha superat les meues expectatives. De fet, pensava que no anaven a fer classes pràctiques per les restriccions, no obstant això, els docents s’han preocupat per oferir-nos unes classes de qualitat. El grup d’aula ha estat segregat en grups tancats la qual cosa no afavoreix les relacions personals i les interaccions a nivell acadèmic; no obstant, hem tingut la disposició d’ajudar-nos quan ha sigut necessari. Un grup molt normalitzat res destacable al respecte.
Aquesta assignatura m’ha ajudat a formar-me com a futur mestre reforçant la meua idea que és necessari crear un bon clima d’aula, afavorir la participació i el treball en equip. Els jocs i els esports són pilars fonamentals per aconseguir-ho educant en valors, acceptant les regles, respectant als altres... Aprofitaré els coneixements oferits durant el quadrimestre per desenvolupar en l’aula l’evolució dels jocs i els esports començant pels jocs populars i tradicionals, continuant amb els jocs modificats, els esports moderns i alternatius i per últim, treballar els jocs tecnològics amb l’objectiu d’ajudar al meu alumnat a descobrir els beneficis i els desavantatges de cada un d’ells.
Gràcies a Irene i a Daniel he aprés que les pedres en el camí es rodegen o es boten per tal d'oferir a l’alumnat les activitats i continguts que es mereixen, però mai han d’impedir que desenvolupem la nostra tasca el millor que pugam com ells han fet.
En la
meua opinió sobre els diferents agents d’avaluació, crec que la
heteroavaluació, la coavaluació i l’autoavaluació haurien de estar integrades
en totes les assignatures ja que totes juntes recolzen a l’alumnat a millorar curs
rere curs per ser docents més competents.
Respecte
a la heteroavaluació, pense que el professorat és l’agent més preparat per
avaluar i deuria de donar un feedback cuantitatiu i també cualitatiu per
corregir a l’alumnat amb l’objectiu de que progresse académicament. Ells són
els que millor conéixen si els objectius proposats s’han superat o no.
Respecte
a la coevaluació i l’autoavaluació, pense que són essencials perquè la primera consisteix
en una avaluació entre iguals on podem rebre un feedback més proper però més
subjectiu i en la segona pretén que realitzem una autocrítica on podem reflexionar
sobre els nostres treballs, actituds... Han tingut en compte la nostra participació
a l’avaluació i ens han donat el “paper” de docents i això em diu que valoren
la nostra opinió.
Per
últim, considere que el percentatge otorgat a cada part de l’assignatura és
justa i adecuada ja que cada una comporta un temps, dedicació i esforç
diferents.
Moltes gràcies Daniel per les teues reflexions sobre l'assignatura, ja que són de molta ajuda per a millorar cada dia.
ResponderEliminar